
Sponsor działań.
Przedszkole Lubartów Casper – KONCEPCJA PRACY
Koncepcja pracy przedszkola opracowana została przez Radę Pedagogiczną przy współudziale Rodziców, a przy jej tworzeniu uwzględniono:
- Potrzeby rozwojowe Dzieci,
- Oczekiwania środowiska lokalnego,
- Kwalifikacje i zainteresowania nauczycieli,
- Możliwości bazowe przedszkola,
- Najważniejsze obszary działalności placówki.
Przedszkole Lubartów – Casper – MISJA PRZEDSZKOLA
Przedszkole zapewnia dzieciom opiekę, dba o ich bezpieczeństwo psychiczne i fizyczne. Rozpoznaje i zaspokaja potrzeby Dzieci oraz rozwija ich indywidualne możliwości i talenty. Tworzy warunki do nabywania przez Dzieci wiadomości i umiejętności, których celem jest osiągnięcie przez wychowanków stanu gotowości do podjęcia nauki w szkole podstawowej. Placówka buduje środowisko społeczne Dziecka, kształtuje jego postawy moralne oraz uczy odróżniania dobra od zła. Kieruje się zasadami wynikającymi z „Konwencji o Prawach Dziecka”. Przedszkole wspiera działania wychowawcze rodziców poprzez różnorodne formy współpracy z nimi-rozmowy indywidualne, spotkania, zebrania z Rodzicami, warsztaty, imprezy integracyjne. Przedszkole promuje zachowania prozdrowotne, zachowania przyjazne przyrodzie, a także buduje poczucie tożsamości regionalnej i narodowej.
Przedszkole Lubartów – Casper – WIZJA
- Przedszkole tworzy procesy indywidualnego wspomagania rozwoju i edukacji odpowiednio do potrzeb i możliwości Dziecka,
- Dziecko jest aktywne i twórcze w nabywaniu wiadomości, umiejętności i postaw w zakresie Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego,
- Procesy zachodzące w przedszkolu zapewniają rozwój Dzieci,
- Przedszkole jest integralnym elementem środowiska, w którym działa, współpracuje z nimi na rzecz rozwoju własnego i lokalnego,
- Zarządzanie przedszkolem zapewnia jego sprawne funkcjonowanie i jest zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, polityką oświatową i przyjętą koncepcją rozwoju,
- Przedszkole monitoruje efekty swojej pracy.
MODEL ABSOLWENTA
Dziecko kończące przedszkole:
- Jest twórcze i kreatywne,
- Zna i przestrzega zasady bezpieczeństwa,
- Dba o środowisko i przyrodę,
- Dba o higienę osobistą oraz własne zdrowie,
- Zna zasady zdrowego odżywiania się,
- Jest samodzielne,
- Potrafi porozumiewać się z dorosłymi i Dziećmi,
- Potrafi komunikować własne potrzeby,
- Podejmuje próby radzenia sobie w sytuacjach nowych i trudnych,
- Zna i stara się przestrzegać zasady /normy dobrego wychowania.
DZIECKO MA PRAWO DO:
- Życia i rozwoju,
- Swobody myśli, sumienia i wyznania,
- Serdecznej miłości i ciepła.
- Spokoju i samotności, gdy tego potrzebuje,
- Aktywnej wypowiedzi i dyskusji z dorosłymi i Dziećmi,
- Swobodnego snu i wypoczynku,
- Indywidualnego procesu rozwoju, zabawy i wyboru towarzyszy zabaw,
- Nauki, informacji, badania i eksperymentowania,
- Aktywnego kształtowania kontaktów społecznych,
- Ochrony swojej godności,
- Korzystania z pomocy osób dorosłych.
ZAŁOŻENIA DO PRACY PRZEDSZKOLA
1. Zdrowy tryb życia, właściwe odżywianie się, higiena i ruch:
- Kształtowanie u Dzieci odpowiednich nawyków żywieniowych, organizowanie zajęć dotyczących zdrowego odżywiania się, uświadamianie Dzieciom wpływu prawidłowego odżywiania się na zdrowie i sprawność fizyczną,
- Rozumienie przez Dzieci konieczności dbania o czystość i higienę osobistą, a także stosowaniu profilaktyki prozdrowotnej, zachęcanie Dzieci do spożywania produktów „eko i bio”,
- Kształtowanie sprawności fizycznej Dzieci.
2. Bezpieczeństwo:
- Przygotowanie Dzieci do dokonywania wyborów służących ich zdrowiu,
- Poznanie zasad bezpieczeństwa, przestrzeganie ich,
- Rozumienie przez Dzieci znaczenia dbałości o bezpieczeństwo własne i innych,
- Kształtowanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach zagrażających własnemu bezpieczeństwu.
3. Dbanie o zdrowie psychiczne:
- Wdrażanie Dzieci do zgodnego współżycia i współdziałania w grupie, rozwijanie umiejętności wyrażania swoich uczuć i panowania nad własnymi emocjami,
- Poznanie przez Dzieci sposobów rozładowywania napięcia, smutku, agresji,
- Rozwijanie prawidłowej komunikacji z rodziną i rówieśnikami,
- Wdrażanie do aktywnego udziału w życiu rodzinnym (pomaganie w pracach gospodarczych, okazywanie szacunku osobom dorosłym),
- Rozwijanie zainteresowania pracą zawodową Rodziców.
4. Troska o środowisko:
- Poznanie przyczyn zanieczyszczenia środowiska,
- Wdrażanie do zachowań proekologicznych,
- Promowanie zdrowego stylu życia w harmonii z przyrodą,
- Poznanie różnorodnych ekosystemów (las, park), wdrażanie do ochrony dziedzictwa narodowego.
Wejdź na www przedszkola > https://lubartow.przedszkolecasper.eu