Przedszkole Lubartów Casper, Sponsor, na zdjęciu dwie dziewczynki i hasło o standardach ochrony małoletnich

Sponsor działań.

Przedszkole Lubartów Casper – KONCEPCJA PRACY

Koncepcja pracy przedszkola opracowana została przez Radę Pedagogiczną przy współudziale Rodziców, a przy jej tworzeniu uwzględniono:

  • Potrzeby rozwojowe Dzieci,
  • Oczekiwania środowiska lokalnego,
  • Kwalifikacje i zainteresowania nauczycieli,
  • Możliwości bazowe przedszkola,
  • Najważniejsze obszary działalności placówki.

Przedszkole Lubartów – Casper – MISJA PRZEDSZKOLA

Przedszkole zapewnia dzieciom opiekę, dba o ich bezpieczeństwo psychiczne i fizyczne. Rozpoznaje i zaspokaja potrzeby Dzieci oraz rozwija ich indywidualne możliwości i talenty. Tworzy warunki do nabywania przez Dzieci wiadomości i umiejętności, których celem jest osiągnięcie przez wychowanków stanu gotowości do podjęcia nauki w szkole podstawowej. Placówka buduje środowisko społeczne Dziecka, kształtuje jego postawy moralne oraz uczy odróżniania dobra od zła. Kieruje się zasadami wynikającymi z „Konwencji o Prawach Dziecka”. Przedszkole wspiera działania wychowawcze rodziców poprzez różnorodne formy współpracy z nimi-rozmowy indywidualne, spotkania, zebrania z Rodzicami, warsztaty, imprezy integracyjne. Przedszkole promuje zachowania prozdrowotne, zachowania przyjazne przyrodzie, a także buduje poczucie tożsamości regionalnej i narodowej.

Przedszkole Lubartów – Casper – WIZJA

  • Przedszkole tworzy procesy indywidualnego wspomagania rozwoju i edukacji odpowiednio do potrzeb i możliwości Dziecka,
  • Dziecko jest aktywne i twórcze w nabywaniu wiadomości, umiejętności i postaw w zakresie Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego,
  • Procesy zachodzące w przedszkolu zapewniają rozwój Dzieci,
  • Przedszkole jest integralnym elementem środowiska, w którym działa, współpracuje z nimi na rzecz rozwoju własnego i lokalnego,
  • Zarządzanie przedszkolem zapewnia jego sprawne funkcjonowanie i jest zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, polityką oświatową i przyjętą koncepcją rozwoju,
  • Przedszkole monitoruje efekty swojej pracy.

MODEL ABSOLWENTA

Dziecko kończące przedszkole:

  • Jest twórcze i kreatywne,
  • Zna i przestrzega zasady bezpieczeństwa,
  • Dba o środowisko i przyrodę,
  • Dba o higienę osobistą oraz własne zdrowie,
  • Zna zasady zdrowego odżywiania się,
  • Jest samodzielne,
  • Potrafi porozumiewać się z dorosłymi i Dziećmi,
  • Potrafi komunikować własne potrzeby,
  • Podejmuje próby radzenia sobie w sytuacjach nowych i trudnych,
  • Zna i stara się przestrzegać zasady /normy dobrego wychowania.

DZIECKO MA PRAWO DO:

  • Życia i rozwoju,
  • Swobody myśli, sumienia i wyznania,
  • Serdecznej miłości i ciepła.
  • Spokoju i samotności, gdy tego potrzebuje,
  • Aktywnej wypowiedzi i dyskusji z dorosłymi i Dziećmi,
  • Swobodnego snu i wypoczynku,
  • Indywidualnego procesu rozwoju, zabawy i wyboru towarzyszy zabaw,
  • Nauki, informacji, badania i eksperymentowania,
  • Aktywnego kształtowania kontaktów społecznych,
  • Ochrony swojej godności,
  • Korzystania z pomocy osób dorosłych.

ZAŁOŻENIA DO PRACY PRZEDSZKOLA

1. Zdrowy tryb życia, właściwe odżywianie się, higiena i ruch:

  • Kształtowanie u Dzieci odpowiednich nawyków żywieniowych, organizowanie zajęć dotyczących zdrowego odżywiania się, uświadamianie Dzieciom wpływu prawidłowego odżywiania się na zdrowie i sprawność fizyczną,
  • Rozumienie przez Dzieci konieczności dbania o czystość i higienę osobistą, a także stosowaniu profilaktyki prozdrowotnej, zachęcanie Dzieci do spożywania produktów „eko i bio”,
  • Kształtowanie sprawności fizycznej Dzieci.

2. Bezpieczeństwo:

  • Przygotowanie Dzieci do dokonywania wyborów służących ich zdrowiu,
  • Poznanie zasad bezpieczeństwa, przestrzeganie ich,
  • Rozumienie przez Dzieci znaczenia dbałości o bezpieczeństwo własne i innych,
  • Kształtowanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach zagrażających własnemu bezpieczeństwu.

3. Dbanie o zdrowie psychiczne:

  • Wdrażanie Dzieci do zgodnego współżycia i współdziałania w grupie, rozwijanie umiejętności wyrażania swoich uczuć i panowania nad własnymi emocjami,
  • Poznanie przez Dzieci sposobów rozładowywania napięcia, smutku, agresji,
  • Rozwijanie prawidłowej komunikacji z rodziną i rówieśnikami,
  • Wdrażanie do aktywnego udziału w życiu rodzinnym (pomaganie w pracach gospodarczych, okazywanie szacunku osobom dorosłym),
  • Rozwijanie zainteresowania pracą zawodową Rodziców.

4. Troska o środowisko:

  • Poznanie przyczyn zanieczyszczenia środowiska,
  • Wdrażanie do zachowań proekologicznych,
  • Promowanie zdrowego stylu życia w harmonii z przyrodą,
  • Poznanie różnorodnych ekosystemów (las, park), wdrażanie do ochrony dziedzictwa narodowego.

Wejdź na www przedszkola > https://lubartow.przedszkolecasper.eu